Az amerikai eredetű nemzetközi magán befektetési alap, a CVC 2,23 milliárd dolláros cégértéken vásárolta fel a csoportot, amelynek tizenegy gyára Bulgáriában, Csehországban, Horvátországban, Magyarországon, Montenegróban, Romániában, Bosznia-Hercegovinában, Szlovákiában és Szerbiában található, és további 800 milliót fizethet beruházás utáni visszatérítés formájában.
Ezekben az országokban a felvásárló gyártási és terjesztési jogot is kapott olyan márkákra, mint a Stella Artois, a Beck's, a Löwenbrau, a Hoegaarden, a Spaten és a Leffe.
A CVC-nek ez az első befektetése a térségben. A társaság egyik vezető illetékese még októberben leszögezte: az alap célja, hogy a StarBev névre keresztelendő csoportot a "régió bajnokává" fejlessze.
Az InBev a megállapodás alapján jogot nyert arra, hogy elsőként tegyen ajánlatot az érintett érdekeltségek visszavásárlására, ha a CVC a későbbiekben meg kíván válni tőlük.
A belgiumi székhelyű InBev (teljes nevén immár AB InBev) ügyvezetője, Carlos Brito úgy nyilatkozott, hogy a tranzakció révén a cég azt reméli, jobban tud koncentrálni fő piacaira.
MTI/Menedzsment Fórum