2p

A válság enyhülésével ismét éledező vásárlási kedv révén éves szinten közel 15 százalékkal növelte nyereségét a Mastercard a harmadik negyedévben, de meg sem közelítette a nagy rivális Visa 51 százalékos eredménynövekedését.

A bankkártyás fizetési szolgáltatások globális piacán második számú Mastercard keddi gyorsjelentése szerint az adózott nyereség 518 millió dollárra nőtt a július-szeptemberi időszakban az egy évvel korábbi 452 millióról, a bevétel pedig 4,7 százalékkal 1,43 milliárd dollárra bővült.

A szakértői várakozásokat kismértékben meghaladó eredmény annak köszönhető, hogy a Mastercard kártyával rendelkező magánszemélyek és vállalati ügyfelek a válság enyhülésével párhuzamosan egyre többször fizetnek kártyával. Ugyanakkor a hazai piacon, az Egyesült Államokban gyengébb a növekedés, ami a kilábalás vontatottságát jelzi - mondta Ajay Banga vezérigazgató.

A Mastercard és a Visa azonos üzleti modellt alkalmaz; tranzakciók lebonyolításában vesznek részt, díjazás fejében, a betéti- vagy hitelkártya szolgáltatást pedig nem egyedül, hanem bankokkal együttműködve végzik, így a forrást nem a kártyatársaság, hanem a bank biztosítja, és a kockázatot is ő viseli. Ezzel szemben a terület harmadik nagy szereplője, az American Express a hitelt is maga biztosítja hitelkártyáihoz.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!