A bankkártyás fizetési szolgáltatások globális piacán második számú Mastercard keddi gyorsjelentése szerint az adózott nyereség 518 millió dollárra nőtt a július-szeptemberi időszakban az egy évvel korábbi 452 millióról, a bevétel pedig 4,7 százalékkal 1,43 milliárd dollárra bővült.
A szakértői várakozásokat kismértékben meghaladó eredmény annak köszönhető, hogy a Mastercard kártyával rendelkező magánszemélyek és vállalati ügyfelek a válság enyhülésével párhuzamosan egyre többször fizetnek kártyával. Ugyanakkor a hazai piacon, az Egyesült Államokban gyengébb a növekedés, ami a kilábalás vontatottságát jelzi - mondta Ajay Banga vezérigazgató.
A Mastercard és a Visa azonos üzleti modellt alkalmaz; tranzakciók lebonyolításában vesznek részt, díjazás fejében, a betéti- vagy hitelkártya szolgáltatást pedig nem egyedül, hanem bankokkal együttműködve végzik, így a forrást nem a kártyatársaság, hanem a bank biztosítja, és a kockázatot is ő viseli. Ezzel szemben a terület harmadik nagy szereplője, az American Express a hitelt is maga biztosítja hitelkártyáihoz.
MTI