2p

Földbe áll a magyar gazdaság? Okozhat földrengést az amerikai elnökválasztás? Mire lesz elég a kormány akcióterve?
Online Klasszis Klub élőben Pogátsa Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdász-szociológustól!

2024. október 31. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A csúcsokat döntő kávéárak ellenére majdnem az előző évinek a duplájára növelte nyereségét a harmadik negyedévben a világ legnagyobb kávéházlánca, az amerikai Starbucks.

A Magyarországon is érdekelt társaság az egy évvel korábbi 150 millió dollárról 278 millióra növelte nyereségét július és szeptember között a pénteken megjelent beszámoló szerint. A bevétel 17 százalékkal 2,8 milliárd dollárra nőtt.

A hazai piacon működő Starbucks kávézókban 6 százalékkal több vendég fordult meg, és 2 százalékkal többet költöttek, mint tavaly. Az Egyesült Államokon kívül 4 százalékkal nőtt a vendégek száma, míg a forgalom 3 százalékkal bővült.

A társaság eredménye az utóbbi években meredeken csökkent. Két éve, 2008 harmadik negyedévében a profit csupán 5,4 millió dollár volt. A nehézségeket a válság mellett főként a McDonald's újítása, a Starbucks-modellt követő McCafé okozta. A cég ezért minden lehetséges módon csökkentette a költségeit, így bezárt közel ezer veszteséggel működő kávézót és elbocsátotta azok dolgozóit. Ugyanakkor bővítették a szolgáltatásokat, egyebek mellett ingyenes wifivel kezdték csalogatni a vendégeket és bevezettek új termékeket, például a Via instant kávét, és az eredményeken annak ellenére javítottak, hogy az év eleje óta több történelmi csúcsot megdöntött a két fő kávéfajta, az arabica és a robusta világpiaci ára.

Az 1971-ben indult vállalkozás a közép-kelet-európai térségben 2008-ban jelent meg. Első egységét a prágai belvárosban nyitotta, tavaly tavasszal aztán Varsóban is megnyílt az első Starbucks, és a cég a régió más piacai mellett Magyarországon is meg kívánta vetni a lábát, ezeket a terveket azonban a világméretű pénzügyi válság miatt elhalasztotta. Az első magyarországi Starbucks végül az idén nyílt meg, a több mint 16 ezer kávézóból álló lánc így már 50 országban van jelen.

A hálózat a tervek szerint további 500 egységgel bővül a szeptemberrel kezdődött új üzleti évben. Ebből 400-at az Egyesült Államokon kívül indítanak.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!