2014. december 4. 18:43

Valamit nagyon jól csinál az elektromosautó-gyártó, ha jó pár pontot ráver a német sportkocsi márkára egy felhasználói elégedettség mérésen.

A Tesla zsinórban másodszor nyert meg egy amerikai ügyfél-elégedettségi felmérést, nem is akárhány ponttal. Elon Musk kocsijai ugyanis a maximális 100 pontból 98-at hoztak, míg a Porsche összességében csak 87-et. Persze a német gyártó egyes modelljei, úgy mint a Cayman és annak kabrió változata, a Boxster 91 pontot szerzett, de még ezek is messze elmaradnak a Model S számaitól. Szintén igen jól szerepelt egy másik kultikus sportkocsi, méghozzá a Chevrolet Corvette Stingray 95 ponttal.

A pontok egyébként valójában százalékok, azt jelzik, hogy a tulajdonosok hány százaléka választaná ugyanazt a modellt még egyszer. A felmérés 350 ezer különféle típust vizsgált 1 és 3 éves kor között, olyan tulajdonságokra kérdezve, mint a külső, a kényelem, a pakolhatóság, a gazdaságos üzem, a fenntartási költségek, a minőségérzet és a vezetési élmény.

A felmérés alapján készült jelentés kiemeli, hogy a Tesla nem csak tágasságával, kényelmével és a vezetési élményével nyerte a versenyt, hanem a rendkívül alacsony fenntartási költségeivel is. Bár ez utóbbi nem véletlen, ha elektromos autókat hasonlítunk hagyományos meghajtásúakkal. A hibridek egyébként nagy átlagban jobban szerepeltek a saját kategóriájukban, mint benzines vagy dízeles társaik.

A felmérés úgy kellett a gyárnak, mint egy falat kenyér, ugyanis egy éve fejeződött be az a négy hónapig tartó vizsgálat, amelyet a Teslák korábbi kigyulladásával kapcsolatban folytattak, és amely finoman szólva nem festett túl jó képet a méregdrága kocsikról. A vizsgálat végül nem állapított meg olyan hibát, amely miatt tömegével kellett volna visszahívni a Teslákat, így a vállalat továbbra is az eladások felpörgetésére és a hamarosan érkező Model X szabadidő-autó fejlesztésére tud fókuszálni.

mfor.hu