2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Közel 700 ezer új autót adtak el az Egyesült Államokban a roncsprémiumnak köszönhetően, ebből majdnem minden ötödik Toyota volt - írja a Marketwatch a japán Kyodo News információira hivatkozva. A második legtöbb autót a General Motors adta el, míg a dobogó harmadik fokára a Ford fért fel.

Júliusban indult az amerikai roncsprémium, melynek keretében 3500-4500 dollárt kaptak azok, akik használt autójukat leadták és egy környezetbarát újat vettek helyette. A programra elkülönített hárommilliárd dollár mostanra elfogyott, de így is 700 ezer autó vásárlását sikerült elősegíteni.

Összesen 690 114 autót adtak el a kedd este lezárult roncsprémium keretében, ez összesen 2,88 milliárd dolláros állami segítséget jelentett a kereskedőknek - derül ki az amerikai hatóságok adataiból. Az értékesített járművek 19,4 százaléka volt Toyota a japán lap indormációi szerint. A lista második helyén az éppen megújulás előtt álló General Motors (GM) áll 17,6 százalékos részesedéssel.

A GM mögött a Ford áll 14,4 százalékkal, illetve a Honda 13 százalékkal. 5 és 10 százalék közötti részesedést ért még el a Nissan és a Chrysler.

Az autótípusokat tekintve a japán gyártók állnak az első három helyen. A legtöbbet Toyota Corollából adtak el, mögötte a Honda Civic és a Toyota Camry következtek. A legnépszerűbb amerikai modell a Ford Focus FWD csak a lista negyedik helyére fért fel.

Négy további japán modell - a Nissan Versa, a Toyota Prius, a Honda Accord és a Honda Fit fért még oda a lista első helyére, azaz a tíz legnépszerűbb autóból hetet a távol-keleti gyártók gyártottak.

Az amerikai hatóságok szerint a harmadik negyedévben 0,3-0,4 százalékkal emelhett az ország GDP-jét a roncsprémium, miközben 42 ezer munkahelyet mentett meg vagy hozott létre. Piaci elemzők szerint a Ford és a GM a harmadik és a negyedik negyedévben is emelkedő eladásokról számolhat be a program által generált kereslet miatt. A Honda már korábban bejelentette, hogy a növekvő igények miatt emeli termelését az amerikai gyáraiban.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!