Ahogy arról már a Jato adatai alapján is beszámoltunk, nagyot nőtt az új autók piaca májusban idehaza. A 44,63 százalékos éves növekedést, amely 86 hónapos csúcsra repítette a magyar piacot, az ACEA statisztikái is alátámasztják.
Az európai autógyártók szövetsége szerint miközben az EU-ban 16 százalékkal - immár 33. hónapja megszakítás nélkül - nőtt az új autók értékesítése májusban, addig a magyar (44,8%) mellett a ciprusi (53,9%), a görög (+48,7) és a litván (+47,4) piac tudott kiugró mértékben emelkedni.
De nem csak ezekben az országokban lehetnek elégedettek a kereskedők, hiszen a 28 tagállamból negatív értéket csak Írország produkált, miközben az 5 legnagyobb, 100 ezer fölötti piacból 4 kétszámjegyű növekedést ért el: a francia 22,3, a német 11,9, az olasz 27,3, míg a spanyol 20,9 százalékosat. A brit piac viszont - talán a BREXIT-szavazás okozta kivárás miatt - mindössze 2,5 százalékkal tudott nőni.
Ha az idei év első 5 hónapjának adatait vesszük gorcső alá, akkor azt láthatjuk, hogy ebben az összehasonlításban is kiemelkedő a ciprusi (+45,3%) érték, de nem panaszkodhatnak a magyar (+22,2) forgalmazók sem.
A hazai gazdaság szempontjából külön öröm, hogy májusban az EU-s átlag (+16%) felett teljesített az Audi 21,1, illetve a Suzuki 21,6 százalékkal, míg a Mercedes közel elérte azt (14,9). Egyedül a motorjai jelentős részét Szentgotthárdon gyártó Opelnél láthatunk egy nagyobb elmaradást, de a növekedés itt is kétszámjegyű (12,6).
Ha az idei év első 5 hónapjának adatait vizsgáljuk, akkor még inkább elégedettek lehetünk, hogy az EU 9,9 százalékos növekedésével szemben az Audi értékesítései 13,5, az Opelé 10,5, a Mercedesé 15,3, míg a Suzukié 12,7 százalékkal nőttek.
mfor.hu