Wolfgang Strasser, a drogerie markt ügyvezető igazgatója a csütörtökön Budapesten tartott sajtótájékoztatón eredménynek nevezte, hogy a gazdasági válság ellenére sikerült megtartani a cég vezető pozícióját a drogériapiacon.
Józsa Mariann a dm cégvezetője az MTI kérdésére elmondta, hogy a 140 millió forint éves különadót a cég ki tudja gazdálkodni.
A dm ügyvezető igazgatója, Wolfgang Strasser a sajtótájékoztatón kiemelte, hogy a cégcsoporton belül leginkább a magyarországit érintette válság, mert más országokban sikerült növekedést elérni. A kilátásokról szólva elmondta: "valószínűleg már elértük a mélypontot, de ebben az üzleti évben még nem számítunk kétszámjegyű bővülésre". A hagyományokhoz híven profitadatokat a cég nem közöl, de az pozitív szám volt a válság és a logisztikai beruzás ellenére - mondta az ügyvezető igazgató.
A 255 üzletet üzemeltető dm Kft. 2.230 főt foglalkoztat és további 359 diáknak ad munkát.
A napokban fejezték be az ötmilliárd forint zöldmezős beruházásban elkészült új logisztikai bázist, amiről Mayer Zoltán a logisztikai ügyekkel megbízott cégvezető számolt be a sajtótájékoztatón. Az Érden felépült 23.700 négyzetméter raktárnak 34 dokkoló kapuja van, ami a korábbinál nagyobb áteresztő képességet jelent.
Józsa Mariann cégvezető arról tájékoztatta az újságírókat, hogy a Nielsen Piackutató szerint a dm piaci részesedése a január-augusztusi időszakban 13,4 százalék volt, de csak a drogéria termékeket tekintve elérte a 49,6 százalékot.
Az üzletláncnak 22 saját márkája van, a legnagyobb saját márka 400 terméket jelent. A törzsvásárlók száma megközelíti az egymilliót és ők adják az összforgalom mintegy 70 százalékát - ismertette Józsa Mariann.
A cégvezető elmondta azt is, hogy november 4-én a dm a környezettudatosság jegyében bevezeti az egyszer megvásárolt bevásárlótáska folyamatos cseréjét, bár azon kevés üzletláncok közé tartozik, amelyik még ingyen adja a műanyag tasakot.
Wolfgang Strasser a sajtótájékoztatón idézte a nemzetközi cégcsoport gazdálkodásának adatait is. Eszerint a szeptemberben zárult üzleti évben a forgalom egy év alatt 8,57 százalékkal emelkedett, és elérte az 5,65 milliárd eurót. A közép-kelet-európai régiót átfogó dm Ausztria csoport forgalma 8,19 százalékos éves bővüléssel 1,577 milliárd euró volt.
MTI