Az AAA Auto az idei harmadik negyedévben 0,9 millió eurós konszolidált profitot ért el, a 2008 hasonló időszakának 0,2 millió eurós veszteségéhez képest, míg teljes árbevétele 42,7 millió euró volt, 9,6 százalékkal kevesebb, mint az előző negyedévben. A társaság közleményében ezt elsősorban azzal magyarázta, hogy a nyári hónapokban szezonálisan kevesebb autót értékesítenek.
Éves összehasonlításban azonban ennél jóval nagyobb mértékben, 41,9 százalékkal csökkent a cég bevétele, miután átstrukturálási terve keretében kivonult a nem kellően nyereséges piacokról: Magyarországról, Lengyelországról és Romániából.
A társaság bruttó profitja 10,3 millió euró volt a harmadik negyedévben, ami 11,5 százalékkal kevesebb az előző negyedévhez képest, míg az adózás, kamatok és értékcsökkenés előtti eredmény 2,5 millió eurót tett ki, az előző negyedéves 2,9 millió euróval szemben.
Az AAA Auto közleményében rámutatott: a gazdasági válság kihatással volt a cég szlovák és cseh piacaira is, azonban nem egyenlő mértékben, mivel a teljes piac csökkenése ellenére egyes régiókban - Prágában, vagy Nyugat-Szlovákiában 6-10 százalékkal is emelkedtek az eladások.
MTI/Menedzsment Fórum