Bakó Zoltán becslése szerint októberben éves összevetésben 30 százalékos lehetett a visszaesés, ám miután mostanra már éledezőben van a piac, az év egészét tekintve csak 8-10 százalékos lehet a mínusz. A forint gyengülése és az euró jegyzésének ingadozása egyrészt visszavetette a használt autók importját - eddig évi 35-40 ezer ilyen gépkocsi bővítette a 300-350 ezres belföldi kínálatot -, másrészt a kereskedők áremelésre, illetve arra kényszerültek, hogy az alku során a korábban megszokottnál kevesebbet engedjenek.
A belföldi és a külföldről behozott használt autók kínálata inkább kiegészíti egymást, mintsem konkurenciát jelentene - mondta a Napi Gazdaságnak a titkár -, hiszen míg az importon belül kétharmados súllyal vannak jelen az 1600 köbcentisnél nagyobb, közép- és felső kategóriás gépkocsik, addig az újautó-eladások 80 százalékát teszik ki az 1600 köbcentisnél kisebbek.
Bakó egyébként osztotta az újautó-piaci szereplők véleményét, amely szerint az árfolyamhatás okán drágulás várható, még akkor is, ha az iparág újra megkapja azt a kedvezményt, hogy 2009-ben sem emelkedik az infláció mértékével a regisztrációs adó. Azt ugyanakkor nehezen tartja elképzelhetőnek a szakember, hogy 10 százalékos vagy nagyobb legyen az áremelkedés mértéke.