A központ azt követően juttatott el közleményt az MTI-hez, hogy az Európai Bizottság úgynevezett mélyreható vizsgálatot indított a tavaly nyáron bevezetett reklámadó ügyében. A bizottság a vizsgálattal arra akar fényt deríteni, hogy a reklámadó hatályos szabályozása összhangban áll-e az állami támogatásra vonatkozó uniós szabályokkal. Azt gyanítja ugyanis, hogy a 0-tól 50 százalékig terjedő progresszív adókulcs szelektív, tisztességtelen versenyelőnyt teremthet bizonyos vállalatoknak.
A kormány párbeszédre törekszik, de kiáll Magyarország érdekeiért - áll a KIK közleményében, amely kitér arra: az Európai Bizottság a vizsgálata során nem kérdőjelezi meg Magyarország jogát arra, hogy reklámadót szabjon ki, illetve, hogy megállapítsa a megfelelő adókulcsokat.
Az Európai Bizottsággal és az érintett szereplőkkel lefolytatott egyeztetések eredményeképp a kormány azt a következtetést vonta le, hogy a vonatkozó jogszabály bizonyos fokú módosítására lehet szükség - ismertették.
MTI