Nyáry Krisztián, a Városháza kommunikációs igazgatója elmondta, hogy már megkezdődtek a tárgyalások a kormánnyal arról, hogy a főváros által idén indításra tervezett beruházások EU-s támogatásának önrészét ideiglenesen átvállalná a kormányzat.
Az igazgató a mielőbbi döntést igénylő uniós projektek közt említette a Margit híd felújítását és a csepeli gerincút megépítését. A részben EU-s finanszírozású projektek támogatási szerződését május közepéig kell megkötni, ezért a Fővárosi Közgyűlésnek a jövő hónapban döntenie kell róluk. A szerződések megkötésének a feltétele, hogy az adott beruházás szerepeljen az önkormányzat költségvetésében. A városvezetés elé került tájékoztató szerint a költségvetés elfogadásáig is van mód a szerződések megkötésére. Erre lehetőség van az április végéig meghosszabbított átmeneti finanszírozási rendelet alapján, illetve azért, mert tárgyalások kezdődtek az önrész megelőlegezésének a kormányzati átvállalásáról - szögezte le az igazgató.
John Emese, az SZDSZ és Steiner Pál, az MSZP frakcióvezetője az MTI-nek elmondta: támogatják, hogy mielőbb döntés szülessen az EU-s finanszírozású projektek önrészéről. Steiner Pál hozzátette: helyeslik azt, hogy a főpolgármester megkereste ezzel a problémával a kormányzatot, az ellenzék halogató magatartása miatt ugyanis egyelőre nincs költségvetése a fővárosnak.
Az MTI közigazgatási forrásokból úgy értesült: ahhoz, hogy a kormányzat átvállalhassa, megelőlegezhesse a fővárosi beruházások uniós önrészét, kormányrendelet-módosításra van szükség. Ez jogilag egy-két hónapot igényel, így az április közepén távozó Gyurcsány-kormány már aligha hozhat ilyen döntést ebben az összességében tízmilliárd forint nagyságrendű kérdésben.
A főváros 2009-es indítású EU-projektjei között szerepel még az 1-3-as villamos meghosszabbításának több mint 40 milliárd forintos terve, Budapest teljes körű csatornázási programja, a műjégpálya rekonstrukciója, új szakképző- és központok építése, az Uzsoki utcai és a Tétényi úti kórház rekonstrukciójának folytatása is.