2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyarországi személyautópark 2,5 százalékát érintheti a pénzügyi tárca szerint a vagyonadó, amelynek kiszámításához a gépjárműadóról szóló törvényt is föl kell lapozni - írja a keddi Népszabadság.

Tekintve, hogy hárommillió autó fut a magyar utakon, megközelítőleg 75 ezer forgalomba helyezett gépkocsi tulajdonosára vonatkozik a jogszabály, amennyiben a Pénzügyminisztérium helyesen becsülte meg az érintettek arányát - ismerteti a napilap.

A cikk hangsúlyozza, hogy nemcsak a nálunk forgalomba helyezett gépkocsik tartoznak az adó hatálya alá, hanem a külföldi rendszámmal rendelkezők is, mindez már az APEH tájékoztatójából válik egyértelművé. Az adatok szerint 2005 óta 22,8 ezer, 170 lóerősnél (e teljesítménytől, illetve az ennek megfelelő 125 kilowatt-tól kell fizetni az adót) nagyobb teljesítményű új autót helyeztek forgalomba Magyarországon, 2007-ben a legtöbbet, szám szerint 5552-t.

Az adó kiszámításához nem elég a vagyonadótörvény, a gépjárműadóról szóló 1991-es törvényt is fel kell lapozni hozzá. A számítás alapját ugyanis az utóbbi jogszabályban közölt értékek adják, s ezeket kell felszorozni a vagyonadóról szóló törvényben foglaltak alapján. Vagyis: a 125 kilowatt teljesítményt elérő, de a 175 kilowattot meg nem haladó gépjármű után a gépjárműadó-törvény szerinti adóösszeg kétszeresét, a 175 és 199 kilowatt közöttiek után a 2,5-szeresét, míg a legalább 200 kilowatt teljesítményt elérő gépjárművek tulajdonosának a háromszorosát kell "különadóként" megfizetni. Ezzel még nincs vége a műveletnek, mert arra is figyelni kell, mennyi az autó életkora: akár két és félszeres eltérés is lehet két, ugyanolyan teljesítményű, de eltérő életkorú személygépjármű adóterhe között - ismerteti a Népszabadság.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!