A Népligetnél is megáll majd a vonat a kormány döntése értelmében, így vasúton is utazhatnak a zöld-fehér klub egyesületeinek otthont adó új sportközpont eseményeire az érdeklődők. (A Fradivárost a volt Építők-sporttelep helyén építik fel.) Ez abból a kormányhatározatból derül ki, amelyik tegnap jelent meg a Magyar Közlönyben.
A döntés tulajdonképpen formalitás, hiszen a szükséges források már rendelkezésre állnak az idei, valamint a jövő évi költségvetésben. Már az is eldőlt, hogy melyik konzorcium bevonásával kerülhet sor a Ráckevei és a Csepeli HÉV fővárosi kötöttpályás, illetve villamos hálózatba integrálására. Most azt a feladatot szabta meg a kormány a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.nek, hogy készítse el a munka elvégzéséhez szükséges engedélyezési terveket.
A NIF mellett a fővárosi önkormányzatnak, valamint a Magyar Államvasutaknak lesz még dolga ezzel. Az önkormányzatnak a Földalatti rekonstrukciójának és járműbeszerzésének engedélyezési terveit kell prezentálnia, a MÁV-nak pedig a Budapest-Ferencváros - Kelebia vasútvonal fővárosi nyomvonal-korrekciójához szükséges terveket kell elkészítenie.
A NIF-re az alábbi munkák maradnak:
- Budapest-Kelenföld és Ferencváros vasútállomások között háromvágányú kapcsolat, Danubius és Népliget-Fradiváros elővárosi megállók kialakítása és a Déli összekötő vasúti Duna-híd átépítése projekt engedélyezési terveinek elkészítése.
- Ráckevei HÉV vonal fejlesztése és az egységes fővárosi kötöttpályás közösségi közlekedési hálózatba való integrálásához projekt engedélyezési terveinek elkészítése.
- A Csepeli HÉV fővárosi villamos hálózatba integrálása projekt engedélyezési terveinek elkészítése.
- Gödöllői és csömöri HÉV vonalak felújítás engedélyezési terveinek elkészítése.
A határozat szerint a kulcsfontosságú közlekedési projektekre 2017-ben 1,753 milliárd forintot különítettek el, 2018-ban 4,477 milliárdot. A bruttó összeg tartalmazza a tranzakciós illetéket és a kincstári díjat is.
mfor.hu