A webes áruházakban általában a társadalom tehetősebb rétege vásárol, ők pedig mindig kevesebb nehézséggel vészelik át a gazdasági hullámvölgyeket, mint a közép- és alsó osztály. Ezért nekik kevésbé kell változtatni vásárlási szokásaikon is - derül ki az eMarketer friss felméréséből.
A szakemberek szerint az Egyesült Államokban például 146 milliárd dollárosra bővül a piac idén, ami 14,3 százalékos emelkedés 2007-hez képest, de érezhető visszaesés a tavaly tapasztalt csaknem húsz százalékos emelkedéshez képest. A tanulmány készítői szerint a lassulás az elkövetkező néhány évben is folytatódni fog, 2009-re például már "csak" 12,5 százalékot prognosztizálnak.
Az internetes kiskereskedelem újra lendületet kaphatna, ha a piac szereplői elkezdenék az eddig hanyagolt társadalmi rétegeket, az időseket és a kisebbségeket is kiszolgálni.