Az Országgyűlési Biztos Hivatala hétfőn azt közölte az MTI-vel: a Centrum Parkoló Rendszer Kft. - illetve az általa megbízott követeléskezelő - átláthatatlan rendszer alapján követelte a panaszostól a szabálytalan parkolások miatt kivetett pótdíjakat. A felszólításokon nem egyeztek az időpontok és nem voltak fényképek, amelyek a követelést alátámasztották volna.
Hosszú vita után a többször megbírságolt autós az állampolgári jogok országgyűlési biztosához fordult, aki megállapította: nem csak ez az eljárás állt szemben a jogbiztonság követelményével.
Az ombudsman szerint visszásságot okozott a követeléskezelő azzal is, hogy a törvény rendelkezéseitől eltérően elévült követelések teljesítésére szólította fel a panaszost, illetve nem jogszerűen érvényesítette a követelését vele szemben.
Visszás a követeléskezelő eljárása akkor is, ha nem bizonyítja fényképfelvétellel a parkolási eseményt, hanem a nyilvántartását tekinti bizonyító erejűnek, emellett a panaszosnak csak jelentős késedelemmel válaszol, s akkor sem ad érdemi választ - áll a közleményben.
Szabó Máté a visszásságok orvoslására kérte fel a Centrum Parkoló Rendszer Kft., valamint a követeléskezelő vezetőjét, javasolta továbbá a Fővárosi Közgyűlésnek a parkolási rendelet módosítását.