1p

A szektor 2016-ban 12,5 százalékos bővülést produkált.

A magyar játékpiac mérete már a 45 milliárd forintot is elérte tavaly, jelentősen bővült az ágazat vezető vállalatainak, a Legónak, a Regiónak, és a Formatexnek a forgalma - olvasható a Világgazdaság összeállításában.

Orbán Viktor legózik

A gazdasági napilap hétfői számában megjelent cikk szerint iparági szakértők azzal magyarázzák a magyar játékpiac tavalyi 12,5 százalékos bővülését, hogy több pénz marad az emberek zsebében, így játékokra is többet költenek.

A legnagyobb magyarországi gyártók és forgalmazók többsége is nagyot lépett előre: a dán Lego hazai leányvállalata 10,01 milliárd forintos árbevétellel zárta az elmúlt évet, de vele együtt haladt a Regio Játékkereskedelmi Kft. (9,86 milliárd) is. Az ágazati dobogó harmadik fokán stabilan a Formatex áll, de a forgalomnövekedéssel az amerikai érdekeltségű Mattel és a Modell & Hobby is elégedett lehet.

A játékpiacra nézve az is hízelgő, hogy az Audi és a Mercedes után a Lego a harmadik legvonzóbb munkáltató ma Magyarországon.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!