Eppel János a Világgazdaságnak adott, a lap pénteki számában megjelent interjúban azt mondta, tíz éve még 208 ezer autót adtak el Magyarországon, 2008-ban, a gazdasági válság előtti utolsó évben 182 ezret, most pedig 77 ezret.
"Ennél több van a magyar gazdaságban" - fogalmazott Eppel János, hozzátéve: a valós forgalomhoz bizakodó vásárlói kép kell és szükség lenne megfelelő finanszírozásra is. Mint mondta, léteznek olyan modellek, amelyekben az autósszakma és az állam ár-, finanszírozási és adókedvezményekkel vesz részt, ennek hatására három-négy éven belül a közvetlen és a közvetett forgalomnövekedés révén minimum nullszaldós lehetne az intézkedés. Ahhoz, hogy a szektor ne csak magától nőjön, állami támogatásra is szükség lenne - hangsúlyozta.
Ezzel a kocsival vernék a Teslát
Az autószektor másik problémájaként említette Eppel János a magyar autójavító-piac fehérítését, amelyről a kormánnyal is tárgyalnának. Adataik szerint a szektor 40-50 százaléka feketén működik, ami 40-50 milliárdos adókiesést okoz, és a legálisak versenyhátrányba kerülnek velük szemben az árversenyben.
Emellett az évi több mint száztízezer behozott használtautó nagy része után az unióban sehol nem fizetik meg az áfát, ami leértékeli az itthoni állományt, másrészt ellehetetleníti a legálisan működő használtautó-kereskedőket.
MTI