Miután az idei év első öt hónapját a Vitara révén a Suzuki uralta, júniusban meglepetést okozott az Opel trónfosztása. Ugyan júliusban visszavette a vezetést az új autók piacán az esztergomi gyár, augusztusban ismét a német gyártó terméke volt a legkelendőbb a magyar piacon.
Az Opel ugyanis 826 gépjárművet tudott értékesíteni, míg a Suzuki "csak" 689 darabot. Előbbi 34,3, utóbbi 34,6 százalékos növekedést jelent tavaly augusztushoz képest. Ugyanakkor a robusztus számok ellenére egyik gyártó sem lehet maradéktalanul elégedett, hiszen a teljes piac 43,7 százalékkal ugrott meg, vagyis mindkettőjük piaci részesedése csökkent.
A hónap nagy nyertese a legalább 2,5 százalékos piaci részesedéssel rendelkező gyártók között a Hyundai (+127,3 százalék), a Renault (+121,3 százalék), a Toyota (+66,7 százalék), a Kia (+57,1 százalék) és a Dacia (+56,5 százalék) volt, míg a vesztesek közé a Ford (+11,5 százalék), a Volkswagen (+16,1 százalék) és a Skoda (+18,4 százalék) került. Igaz, veszteseknek titulálni őket meglehetősen erős, miután mindegyik kétszámjegyű növekedésre volt képes.
Ha a modelleket nézzük, ott továbbra is a Suzuki Vitara áll az élen, miután 419 darab talált gazdára augusztusban. A "dobogó" második fokára a Skoda Octavia (358 darab) és az Opel Astra (351 darab) került, a többi modell nem érte el a 200 darabos értékesítési számot.
Sok-sok Opel egy helyen
mfor.hu