TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST, TÁMOGASSON MINKET!
Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	

Az autóiparban aránylag ritka, hogy egy modell újabb generációja nem lesz nagyobb, mint elődje, olyat meg végképp ritkán találunk, amikor összemegy. Az Opel egyik legfontosabb modelljével azonban pont ez történik.

A hamarosan debütáló „K” Astra 5 centivel rövidebb és 2,6-tal alacsonyabb lesz, mint a jelenleg futó elődje, illetve tengelytávja is 2 centivel rövidül. A szokatlan méretcsökkentés ellenére a cég azt ígéri, hogy belül nem lesz kisebb a hely, sőt, a hátsó üléssorban 35 mm-rel nő a lábtér.

Úgy tűnik, hogy az Opel ezt a módját választotta a súly lefaragásának, amelyre igen nagy szükségük van a villámos emblémával futó kocsiknak, ugyanis az elmúlt években számos kritika érte a céget a nehéz autói miatt, amely persze érződött a motorok erején, rugalmasságán is. A cég közleménye szerint felszereltségtől függően az új Astra 120-200 kilóval lesz könnyebb, mint a „J”. A hivatalos közlés szerint minden alkatrész esetében elsődleges szempont volt a súly mérséklése, például csak a karosszériát sikerült a korábbi 357 kg-ról 280-ra „faragni”.

A belépő motorválasztékot kezdetben egy 1.6-os 95 lóerős dízel és egy 1.0-es turbó benzines jelenti 105 lóerővel. Az Astrához rendelhető lesz majd a cég új 1,4-es közvetlen befecskendezéses turbómotorja is, kezdetben 145 lóerővel. Ismerve a céget, később nyilván számos új motor mutatkozik majd be. A magyar piacon például egy 100 lóerőnél gyengébb benzinmotor is megélne. Bár erről a közlemény nem ejt szót, a másik végletet nyilván az OPC fogja jelenteni, de a csúcs dízelmotor ereje is 200 lóerő körül alakulhat majd.

Az Astrába már rendelhető lesz mind az Apple, mind pedig a Google autós rendszere, a CarPlay és az Android Auto. Ezek lényege, hogy a telefonunkat az autóra kötve, minden információ annak központi kijelzőjére kerül. A telefonálás mellett az üzenetkezelés, a zenehallgatás és a navigáció biztonságosabban kezelhető, illetve lesznek külső fejlesztésű applikációk is kifejezetten autós használatra, mint a WhatsApp, a Skype, vagy a Spotify.

A hamarosan érkező kocsi lesz a 11. generáció azóta, hogy az első Kadett 1936-ban megjelent. Ennyi idő alatt 24 millió kocsi gördült le a futószalagokról.

mfor.hu

Segítsen nekünk véleményével, és mi féléves előfizetéssel ajándékozzuk meg!

Rendszeresen olvassa cikkeinket, és lenne kedve részt venni a stratégiánk alakításában? Vegyen részt fókuszcsoportos kutatásunkban, és mi féléves előfizetéssel háláljuk meg segítségét, amely a Privátbankár.hu és az Mfor.hu hamarosan induló prémium szolgáltatására érvényes!

Kérjük, töltse ki az alábbi linken található kérdőívet, amely alapján a kutatást végző szakemberek összeállítják a fókuszcsoportokat. A kutatásba beválogatott jelentkezőket legkésőbb december 7-én értesítjük!

Jelentkezés

Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon végéig, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: az Erste Bank személyi kölcsöne 32 418 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. A Cetelemnél 32 738 forint, a K&H-nál pedig 33 912 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.