A hamarosan debütáló „K” Astra 5 centivel rövidebb és 2,6-tal alacsonyabb lesz, mint a jelenleg futó elődje, illetve tengelytávja is 2 centivel rövidül. A szokatlan méretcsökkentés ellenére a cég azt ígéri, hogy belül nem lesz kisebb a hely, sőt, a hátsó üléssorban 35 mm-rel nő a lábtér.
Úgy tűnik, hogy az Opel ezt a módját választotta a súly lefaragásának, amelyre igen nagy szükségük van a villámos emblémával futó kocsiknak, ugyanis az elmúlt években számos kritika érte a céget a nehéz autói miatt, amely persze érződött a motorok erején, rugalmasságán is. A cég közleménye szerint felszereltségtől függően az új Astra 120-200 kilóval lesz könnyebb, mint a „J”. A hivatalos közlés szerint minden alkatrész esetében elsődleges szempont volt a súly mérséklése, például csak a karosszériát sikerült a korábbi 357 kg-ról 280-ra „faragni”.
A belépő motorválasztékot kezdetben egy 1.6-os 95 lóerős dízel és egy 1.0-es turbó benzines jelenti 105 lóerővel. Az Astrához rendelhető lesz majd a cég új 1,4-es közvetlen befecskendezéses turbómotorja is, kezdetben 145 lóerővel. Ismerve a céget, később nyilván számos új motor mutatkozik majd be. A magyar piacon például egy 100 lóerőnél gyengébb benzinmotor is megélne. Bár erről a közlemény nem ejt szót, a másik végletet nyilván az OPC fogja jelenteni, de a csúcs dízelmotor ereje is 200 lóerő körül alakulhat majd.
Az Astrába már rendelhető lesz mind az Apple, mind pedig a Google autós rendszere, a CarPlay és az Android Auto. Ezek lényege, hogy a telefonunkat az autóra kötve, minden információ annak központi kijelzőjére kerül. A telefonálás mellett az üzenetkezelés, a zenehallgatás és a navigáció biztonságosabban kezelhető, illetve lesznek külső fejlesztésű applikációk is kifejezetten autós használatra, mint a WhatsApp, a Skype, vagy a Spotify.
A hamarosan érkező kocsi lesz a 11. generáció azóta, hogy az első Kadett 1936-ban megjelent. Ennyi idő alatt 24 millió kocsi gördült le a futószalagokról.
mfor.hu