2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az autóiparban aránylag ritka, hogy egy modell újabb generációja nem lesz nagyobb, mint elődje, olyat meg végképp ritkán találunk, amikor összemegy. Az Opel egyik legfontosabb modelljével azonban pont ez történik.

A hamarosan debütáló „K” Astra 5 centivel rövidebb és 2,6-tal alacsonyabb lesz, mint a jelenleg futó elődje, illetve tengelytávja is 2 centivel rövidül. A szokatlan méretcsökkentés ellenére a cég azt ígéri, hogy belül nem lesz kisebb a hely, sőt, a hátsó üléssorban 35 mm-rel nő a lábtér.

Így néz ki az új Astra. Kattintásra galéria nyílik!

Úgy tűnik, hogy az Opel ezt a módját választotta a súly lefaragásának, amelyre igen nagy szükségük van a villámos emblémával futó kocsiknak, ugyanis az elmúlt években számos kritika érte a céget a nehéz autói miatt, amely persze érződött a motorok erején, rugalmasságán is. A cég közleménye szerint felszereltségtől függően az új Astra 120-200 kilóval lesz könnyebb, mint a „J”. A hivatalos közlés szerint minden alkatrész esetében elsődleges szempont volt a súly mérséklése, például csak a karosszériát sikerült a korábbi 357 kg-ról 280-ra „faragni”.

Egy kis történelem. Kattintásra galéria nyílik!

A belépő motorválasztékot kezdetben egy 1.6-os 95 lóerős dízel és egy 1.0-es turbó benzines jelenti 105 lóerővel. Az Astrához rendelhető lesz majd a cég új 1,4-es közvetlen befecskendezéses turbómotorja is, kezdetben 145 lóerővel. Ismerve a céget, később nyilván számos új motor mutatkozik majd be. A magyar piacon például egy 100 lóerőnél gyengébb benzinmotor is megélne. Bár erről a közlemény nem ejt szót, a másik végletet nyilván az OPC fogja jelenteni, de a csúcs dízelmotor ereje is 200 lóerő körül alakulhat majd.

Az Astrába már rendelhető lesz mind az Apple, mind pedig a Google autós rendszere, a CarPlay és az Android Auto. Ezek lényege, hogy a telefonunkat az autóra kötve, minden információ annak központi kijelzőjére kerül. A telefonálás mellett az üzenetkezelés, a zenehallgatás és a navigáció biztonságosabban kezelhető, illetve lesznek külső fejlesztésű applikációk is kifejezetten autós használatra, mint a WhatsApp, a Skype, vagy a Spotify.

A hamarosan érkező kocsi lesz a 11. generáció azóta, hogy az első Kadett 1936-ban megjelent. Ennyi idő alatt 24 millió kocsi gördült le a futószalagokról.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!