2p

A brit-holland Unilever csoport 21 százalékkal növelte nyereségét a harmadik negyedévben az előző évhez képest, főként a fejlődő piacokon elért teljesítménynek köszönhetően.

Az élelmiszereket, kozmetikumokat és tisztítószereket gyártó és forgalmazó vállalat csütörtöki jelentése szerint az adózott eredmény 1,35 milliárd euró volt a július-szeptemberi időszakban. A bevétel 11,55 milliárd euró volt, 3,6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.

Az eredmények stabil fejlődést tükröznek, különösen annak fényében, hogy az üzleti környezetet nehezítette a lassú gazdasági növekedés, a számos piacon jellemző gyenge fogyasztói bizalom és a nyersanyagok magas ára - mondta a társaság vezérigazgatója. Paul Polman hozzátette: az eredmény főként a fejlődő piacok lendületes teljesítményének köszönhető, ami egyben azt is jelzi, hogy az Unilever az egyre erősödő versenyben is képes erősíteni piaci pozícióit.

A Lipton tea, a Dove szappan, a Knorr leves és még közel 400 márka gyártója és forgalmazója a felzárkózó régiókban, Ázsiában, Afrikában, és a közép- és kelet-európai térségben teljesített a legjobban. Ezekben összesen 4,6 milliárd euró bevételt ért el, 6,7 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.

Az Unilever mintegy 160 országban van jelen. Magyarországi leányvállalata 1991-ben jön létre. A társaság három gyárat üzemeltet, és 970 főt foglalkoztat Magyarországon.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!