A 2009-ben alakult és mostanra 140 alkalmazottat foglalkoztató, testedzési alkalmazások fejlesztésével foglalkozó osztrák cég fő részvényese 50,1 százalékkal az Axel Springer SE médiakonszern volt egy érdekeltsége révén.
Az Axel Springer 2013-ban 22 millió euróért vásárolta meg a részesedést, a mostani ár tizedéért.
A Runtastic részvényeinek többi része egy magánbefektető, valamint az alapítók, Florian Gschwandtner, Alfred Luger, Rene Giretzlehner és Christian Kaar között oszlik meg, akik az adidas konszern keretében is tovább irányítják majd a Runtastic tevékenységét.
A Runtastic 20 alkalmazásának több, mint 70 millió felhasználója van világszerte.
Az adidas folyamatosan veszített piaci részesedéséből az Egyesült Államokban a testedzési segédeszközök és alkalmazások terén úttörő Nike Inc ellenében. Az Under Armour Inc pedig tavaly vette át tőle a második helyet.
Az Under Armour az idén vásárolta meg a MyFitnessPal testedzési alkalmazást 435 millió dollárért, valamint az Endomondo testedzési alkalmazást 85 millió dollárért. Az Armour szerint az üzletek 120 millióra növelték Connected Fitness közösségi platformja tagjainak a számát, ami így a világ legnagyobb testedzési és fitness online közössége lett.
MTI