A közlemény ismerteti: az adózás rendjéről szóló törvény 2017. január 1-jétől hatályba lépő rendelkezése szerint a jogosultnak a fizetési határidő lejártát követő 15 nap elteltével, elektronikus úton kell megkeresnie az adóhatóságot a behajtás céljából, ha a köztartozás összege eléri vagy meghaladja a 10 ezer forintot, az ingatlannyilvántartási eljárás igazgatási szolgáltatási díja, a szabálysértési költség valamint az elővezetési költség esetén pedig az 5 ezer forintot.
Az érintetteknek ehhez regisztrálniuk kell magukat, ugyanis ahhoz, hogy a NAV befogadja az Ügyfélkapu útján benyújtott megkeresést, egyedi regisztrációs azonosító szám szükséges. Az adóhatóság a regisztrációra már október 15-től lehetőséget biztosít.
Ők a legjobban kereső politikusok
A regisztrációs eljárásban - a NAV által rendszeresített regisztrációs nyomtatványokon - meg kell jelölni, hogy a jogosult milyen jogcímen, milyen jogszabályi felhatalmazás alapján, és milyen szervezeti hierarchiai szinten adhat át a NAV részére hátralékos kötelezettséget végrehajtási eljárás lefolytatása céljából.
A regisztráció során a NAV-nak azt kell vizsgálnia, hogy a kérelemben megadott jogcímek és az azokhoz kötött jogszabályi rendelkezések megfelelnek-e a hatályos rendelkezésekben foglaltaknak, illetve azok köthetők-e a kérelmet benyújtóhoz. A NAV e feltételek teljesülése esetén felveszi nyilvántartásába és egy regisztrációs azonosító számot ad, mellyel az érintett a megkeresések benyújtásakor azonosítani tudja magát.
A regisztrációs kérelem befogadása során nem vizsgálják, hogy a jogosult rendelkezik-e Ügyfélkapus regisztrációval, annak megléte azonban a kérelem benyújtásakor már elengedhetetlen lesz - figyelmeztet az adóhatóság.
MTI