A Fitch Ratings nemzetközi jelzálogcég szerint egyre többen késnek a törlesztőrészletek befizetésével, januárban például tízéves csúcsra emelkedett azoknak a száma, akiknek hatvan napnál régebbi tartozásuk van autólízingjük miatt. Sokan azt a megoldást választják, hogy eladják a gépkocsit, és vesznek egy jóval olcsóbbat, melynek alacsonyabb a törlesztőrészlete.
Az autólízing akkora üzlet Amerikában, hogy ha csak a hitelek negyede bedől, akkor az is jelentősen csökkentheti a gazdaság teljesítményét. A lízingfizetés elmaradása azért is érintheti érzékenyen az autópiacot, mert ha valaki nem fizeti a törlesztőrészleteket, akkor utána nem kaphat másik autót sem részletre.
Már az autógyárak is érzik a visszaesést: kedden kétszámjegyű csökkenést prognosztizáltak a márciusi eladásokban. A General Motors például 19 százalékos csökkenést jelzett márciusban, míg a Ford 14 százalékos visszaesésről számolt be. Sőt a második negyedévben ennél is rosszabb eredményeket várnak a cégek. Az elemzők szerint idén 1995 óta a legrosszabb lesz az újautó-eladások statisztikája.
Az Egyesült Államokban átlagosan öt évig tartott korábban egy autólízing futamideje, most azonban egyre többször nyúlik ez el hat-hét évre. Először idén januárban a Toyota kezdett hétéves futamidejű lízingeket ajánlani ügyfeleinek. Egy autóhitelekkel foglalkozó cég szerint a hosszabb futamidő azonban veszélyes a vevők számára, mivel a kamatok miatt olyankor több pénzt kell visszafizetniük.