2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ahogy az várható volt, az orosz autópiac az első két hónapban is olyan mínuszokat húzott be, hogy a reccsenést még Putyinnak is hallania kellett.

Iparági becsléseknek megfelelően az orosz autópiac (finoman fogalmazva) lassulása a korábbinál is nagyobb ütemű 2015-ben. Míg tavaly év végén a rubel beszakadását megelőzve sokan még „túl akartak esni” a vásárláson, hogy ne a drágább készletből kelljen már az idén választaniuk, 2015 első két hónapja hozta, amit hoznia kellett: egy 24,4 és egy 37,9 százalékos mínuszt – derül ki a az orosz székhelyű AEB adataiból.

2014 első két hónapjában 359 188 kocsit adtak el, idén pedig 243 826 darabot, vagyis a piacról eltűnt több mint 115 ezer autó, ami hatalmas csapás a gyártóknak. A Skoda vezére például már úgy nyilatkozott, hogy emiatt ki kell tolniuk az évi 1,5 millió eladott autóra vonatkozó célkitűzésüket, mert a korábban megszabott határidőre, 2018-ra így már nem biztos, hogy teljesül a cél. Pedig a cseh gyártó termékei iránti kereslet „csak” 3 százalékkal esett vissza tavaly és az idei első két hónapban.

Visszatérve a februárra és a márkák szerinti bontásra: az hogy nagyítóval kell keresni azokat a gyártókat, amelyek nőni tudtak az még érhető, de hogy az egy számjegyű csökkenés is ritka, mint a fehér holló, az már érdekes. Sokat elárul az orosz társadalmi helyzetről, hogy mely márkák voltak képesek növekedni ebben a piaci helyzetben. Mercedesből 18 százalékkal adtak el többet, míg BMW-ből 6-tal. A Lexus 11 százalékkal növelte piacát, a Porsche pedig 119-cel, bár ez utóbbi mindössze 381 kocsit jelent. Smartból tavaly februárban 20, idén pedig 32 darab talált gazdára, ami 60 százalékos növekedés.

Ezeket leszámítva siralmas a helyzet. A Lada 23, a Hyundai 5, a Kia 6, a Nissan 45, a Renault 46, a Toyota 40, a VW pedig 49 százalékot esett. Az Opel majdhogynem megszűnt, a tavaly februárban eladott 6610 kocsi után idén 912-t tudtak értékesíteni, de a Ford háza táján is hasonló a helyzet.

A modellek szintjén a top 25-ben mindössze 3 olyan kocsi van, amely iránt nőtt a kereslet: a Lada Niva, a Kia Rio és a Kia Sorento. A legnagyobb csapást a Renault (nálunk Dacia) Dusterre mérte a piac, alig 3000 kelt el belőle a tavaly februári 7500 után.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!