A bank becslése szerint az idén a hitelkártyákkal való külföldi kifizetések elérik az összes kifizetések 18,8 százalékát. Két éve, 2008-ban ez az érték 19,4, tavaly 17 százalék volt.
A felmérésből kiderült, hogy az oroszok külföldi útjaikon a korábbihoz képest kevésbé takarékoskodnak, és a pénzköltés struktúrája is lassan a válság előtti időt idézi.
Az oroszok külföldön (is) újra hódolnak a luxus iránti vonzalmuknak. A tavalyihoz képest több mint 3 százalékkal nőtt a hitelkártyákról külföldön ruhaneműkre és cipőkre költött összeg, és a korábbinál többet költöttek ékszerre, valamint orvosi kezelésre is.
A vásárlások átlagos értéke azonban a tavalyi válságos évhez képest 6,25 százalékkal, 165 dollárra csökkent, de ennek fő oka az, hogy többen utaznak, s hogy megnőtt a kisebb kiadások - éttermi, kávéházi számlák, élelmiszervásárlások - aránya.
A legtöbb pénzt az orosz hitelkártyákról az e téren hagyományosan vezető Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában, Franciaországban és Olaszországban költötték. Az élvonalba újonnan került be az orosz turisták körében egyre népszerűbbé váló Thaiföld, továbbá Ciprus és Luxemburg.
MTI/Menedzsment Fórum