Az összesített régiós adatokhoz képest Magyarországon azért még mindig relatíve erősnek mondható a nyomtatott sajtó a maga 17 százalékos piacrészesedésével. Ellenben jelentősen, 37 százalékra emelkedett az online súlya. Fontos megjegyzés: a hirdetők évről évre büdzséjük egyre nagyobb hányadát, immár több mint 50 százalékát nemzetközi hálózatoknál, elsősorban a Facebooknál és a Google-nél költik el - írja a Kreatív.hu a CANnual Reportra hivatkozva.
A magyar piacnak azonban akad egy igen szembeötlő sajátossága is, hiszen a legtöbb országgal összehasonlítva csak nálunk fér be a legnagyobb hirdetők közé az állam. És ha már így alakult, akkor nem ám "épp, hogy befért" módon foglalja el a helyét.
2017-ben a Telekom mögött a második legnagyobb hirdető a Miniszterelnöki Hivatal volt.
Mindez valahol nem meglepetés, hiszen a kormány számolatlanul önti a milliárdokat a nemzeti konzultációs, a sorosozós kék plakátos kampányokba.
Két év alatt már majdnem 20 milliárd forintot költöttek el ezekre.
mfor.hu