Míg a Volvo tavaly globálisan 8,9 százalékos növekedést produkált éves bázison, idén az első négy hónapban, mindössze 0,3 százalékkal adtak el több személyautót. Egyedül Svédországban tudtak számottevően növekedni 7,8 százalékkal, illetve a többi nyugat-európai piacon 2,2-vel. Kínában a tavalyi 32,8 százalékos bővülés után idén stagnál a cég, ahogy az USA-ban is, bár ez utóbbi a tavalyi 7,9 százalékos mínusz után nem rossz eredmény.
A stagnálás oka persze nem az, hogy az emberek elfordultak volna a márkától, hanem hogy a Volvo zászlóshajója, az XC90 éppen modellváltás közepén van. A régit már nem veszik, az új értékesítése pedig éppen csak, hogy beindult.
A típusok szerinti bontásból kiderül, hogy az első generációs XC90-ből tavaly ilyenkor még több mint 7 ezret adtak el, míg idén 850 darabot, az újból pedig mindössze 382 talált eddig gazdára. Persze ez még nem ad magyarázatot mindenre egy 145 ezret is meghaladó értékesítési darabszámnál. Az S60 eladásai ugyanis 11 százalékkal estek, míg a kombiváltozat V60-ból és annak idén bemutatott emelt hasmagasságú változatából is 7,4-gyel kellett kevesebb az embereknek. Az S60-ból viszont készül egy hosszú változat is a kínai piacra, amiből 62,7 százalékkal több kelt el.
Kevésbé teljesítenek jól az öregecske felső kategóriás modellek is. Az S80 20, a V70 pedig 5,2 százalékkal esett, bár utóbbi volumene jó négyszerese a sedanénak. Ebből a modellcsaládból egyedül az XC70 (a V70 emelt hasmagasságú változata) kell a vásárlóknak, nem is akármennyivel, 16,7 százalékkal több.
Ha már a SUV-oknál tartunk a cég messze legsikeresebb modellje, az eladások harmadát adó XC60 19 százalékkal nőtt. Itt egyébként érdekes kérdés, hogy a korábban említett V60 CC, vagyis annak a modellnek az emelt hasmagasságú változata, amelyre az XC60 épül, mennyire fogja kannibalizálni a modellt. Ha a képre kattintva megnézi a Volvo kínálatát, látszik, hogy a két kocsi karaktere nagyon hasonló.
A másik sikermodell az alsó-közép kategóriában játszó V40 és annak „telekjáró” változata viszont stagnált.
A számokat egészen más megvilágításba helyezi az, hogy az új XC90-re 30 ezer előrendelés érkezett, vagyis ha a cég ki tudta volna szolgálni ezeket az igényeket még az első négy hónapban, akkor jó 20 százalékos növekedést könyvelhetett volna el.
Az elődmodell egyébként 12 évig volt kínálatban, amely manapság nagyon ritka az autópiacon. A cég 636 ezret gyártott a típusból.
mfor.hu