Tim Cook, az amerikai technológiai óriás vezetője levélben fordult a cég kínai ügyfeleihez. A vállalat kínai nyelvű internetes oldalán helyi idő szerint hétfő este közzétett levélben elnézést kért, és a bírált kereskedelmi módszerek megváltoztatását ígérte.
A vállalatot az elmúlt időszakban Kínában számos kritika érte, elsősorban a termékeivel kapcsolatos garanciavállalások miatt. Az ázsiai országban is rendkívül népszerű iPhone és iPad készülékeket gyártó konszernt azzal vádolták meg, hogy ügyfelei számára Kínában sokkal rosszabb garanciafeltételeket kínál, mint más országokban. Tim Cook most ennek felülvizsgálatát és megváltoztatását ígérte.
A hivatalos kínai média az elmúlt hetekben többször is foglalkozott az Apple-lel. A fogyasztói jogok védelmével foglalkozó adásában a kínai központi televízió (CCTV) a vállalat szemére vetette, hogy a sérült iPhone-hátlapok cseréjénél Kínában fizetésre kötelezik a vásárlókat, miközben ez külföldön ingyenes.
A Hszinhua hírügynökség pedig arról közölt cikket, hogy az utóbbi egy év során a közép-kínai Vuhan városában több ezer fiatal adósodott el egyebek közt az országban tomboló "Apple-láznak" köszönhetően. A fiatalok magas kamatozású, nagy összegű kölcsönt vettek fel csak azért, hogy legújabb generációs elektronikai cikkeket, így iPhone-t vagy iPadet vásárolhassanak.
A Zsenmin Zsipao kínai pártlap a napokban arrogánsnak nevezte az amerikai vállalatot, és hiányolta, hogy az Apple nem válaszolt a bírálatokra. Tim Cook levele megfigyelők szerint ennek nyomán született. Egyben pedig jelzi a kínai piac rendkívüli fontosságát az Apple számára.
MTI