Európában októberben 1,134 millió új autó kapott rendszámot, 14,5 százalékkal kevesebb, mint tavaly októberben, közölték az európai autógyártók szövetségében (ACEA) pénteken. Szeptemberben 8,2 százalékos volt a visszaesés az egy évvel azelőttihez képest. Európa átlagában hatodik hónapja csökkent az új autók vásárlása. Az első tíz hónapban 12,852 millió új kocsi kapott rendszámot, ez 5,4 százalékkal kevesebb, mint a tavalyi első tíz hónapban.
Az EU régi 15 tagországában októberben 15,5 százalékos volt a visszaesés, az első tíz hónapban pedig 6,0 százalékos.
Októberben első ízben az EU új tagországaiban is kevesebb új autó kapott rendszámot, mint egy évvel korábban: 3,2 százalékkal 99 076-ra csökkent a számuk. Szeptemberben még 7,8 százalékos többlet volt éve3s összehasonlításban. Az első tíz hónapban 2,5 százalékos növekedés volt ebben a térségben, 990 781-re. Az új tagországok közül októberben csak Csehországban, Lengyelországban és Szlovákiában nőtt még egyelőre az értékesítés. Az ACEA adatai szerint Magyarországon októberben 12 879 új kocsi kapott rendszámot, 16 százalékkal kevesebb, mint tavaly októberben, és az első tíz hónapban 135 321, 6,4 százalékkal kevesebb, mint egy évvel azelőtt.
Az általános irányzatból csak három európai autógyár tudta kivonni magát. A Renault román leányvállalata, a Dacia októberben 78,9 százalékkal több kocsit adott el, mint egy évvel korábban. Az év első tíz hónapjának összevetése az előző év első tíz hónapjával 45,8 százalékos eladásbővülést mutat, vagyis a Dacia egyre nagyobb sebességre kapcsol. A brit Jaguar esetében a bővülés októberre 19,5 százalékos, az első tíz hónapban 16 százalékos volt. Az Audi ennél szerényebb növekedést produkált: októbert tekintve 3,6 százalékost, az első tíz hónapban 0,1 százalékosat.
A többi nagy konszern értékesítése azonban visszaesett éves egybevetésben, beleértve például a Jaguar-Land-Rover anyacég-csoportot, amelynek az eladásai összesítve 36,2 százalékkal estek vissza októberben.
A legnagyobb vesztes Európában az amerikai az Chrysler, amelynek októberi értékesítése 50,3 százalékkal maradt el az európai piacon az egy évvel korábbitól. A Honda eladásai 27,6 százalékkal csökkentek, és a Toyota, a Kia, az Opel, a Chevrolet és a Saab is több mint negyedével kevesebbet tudott eladni októberben Európában, mint egy évvel korábban.