Júliusig már 12,8 milliárdot költött az állam a kékplakátos kampányokra, ebből a pénzből kijönne például az egyetemi hallgatók ösztöndíjemelése vagy a mentősök 10 százalékos béremelése - írja a HírTv.
A legújabb, nevető Soros Györggyel riogató plakát- és reklámkampány 5,7 milliárd forintjába kerül az adófizetőknek. Ezzel ez az utóbbi évek második legdrágább kampánya, ennél egyedül a sikertelen kvótanépszavazás körüli hadjárat került többe. 2013 óta az a tendencia, hogy egyre többet költ a kormány a jól ismert kék plakátos kampányokra: míg a 2013-ban csupán egy kampányra („Magyarország jobban teljesít”) költöttek 800 millió forintot, csak idén már 12,8 milliárdnál tartanak a propagandakiadások.
A kormányzati kommunikáció összköltségeinek azonban körülbelül csak a felét teszik ki a kékplakátos kampányok: 2014 óta a teljes kormányzati kommunikációs gépezetre 50 milliárdot költött az állam, a plakátkampányok mellett különböző állami vállalatok reklámjaira, rendezvényeire, amihez még hozzájön a közmédia 77 milliárdos költsége is. 2013 óta tehát, csak a „kékplakátos” kampányokat számolva a kormány mintegy 25 milliárd forintot költött propagandára.
mfor.hu