2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Bár a huza-vona Görögország és a hitelezői között nem az elmúlt hetekben kezdődött, aki azt gondolta, hogy a csőd kapujában az emberek elhalasztották autóvásárlásaikat, nagyon téved.

A görög újautó-piac az idei év első 5 hónapjában az uniós átlagot (6,8 százalék) messze meghaladó mértékben 15,7 százalékkal nőtt. Ez 34 142 autót jelent. Egy iparági szakértő szerint a megnövekedett keresletnek az oka, hogy az emberek tárgyi eszközökbe fektették pénzüket és az autó megfelelőnek bizonyult erre a célra – írja az Autonews. (Szerk.: az új autónál rosszabb befektetés nem igazán létezik).

Minden a görög krízisről egy csokorban

A helyzet azonban alapjaiban változott meg azóta, hogy a kormány bezáratta a bankokat és ellenőrzi a belföldi pénzmozgásokat. A BMW-nél például azt mondták, hogy az elmúlt napokban egy rendelés sem érkezett a görög piacról. Ez persze nem azt jelenti, hogy az emberek nem vennének szívesen kocsikat, csak egyszerűen nem tehetik meg.

Nyilván az új 7-es BMW-nek sem Görögország lesz a legnagyobb piaca.

A rendelések visszaesésről számolt be a Seat is, hozzátéve, hogy a cég piaci részesedése nem túl nagy az országban, így a krízis sem fogja komolyan megérinteni.

A görög helyzetet természetesen az autóipari cégek is figyelemmel kísérik, aggódnak ugyanis amiatt, hogy a május után egy újabb gyengébb hónap következik. (A gyenge májusi növekedés egyébként részben a naptárhatásnak volt tulajdonítható).

Az is kérdéses, hogy ha a hitelezők engednek a görögök kérésének, és esetleg enyhítenek követeléseiken a megszorításokat illetően, akkor az milyen hatást vált majd ki olyan országokban, mint Spanyolország és Portugália, ahol korábban nehéz döntéseket hoztak a növekedés érdekében, és amely országok most elképesztő mértékben húzzák az európai autópiacot.

A német VDA autóipari szervezet szerint a grexit hozzájárulhat a közös pénz stabilizálódásához, amely üdvözítő lenne az autópiac szempontjából is.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!