2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Komoly visszaélésekre derített fényt a KFC és a McDonald's csirkehús-beszállítóinál a kínai központi televízió (CCTV) - a vállalatok együttműködést ígérnek.

A CCTV kedd este hosszas riportban részletezte a KFC Santung tartománybeli beszállítóinál tapasztalt visszaéléseket. A jelentés szerint az ottani csirketenyésztők például hormonkeverékkel dúsították az állatok tápját, hogy minél nagyobbak legyenek. A gyorsabb növekedés érdekében éjjel-nappal etették az állatokat, és csaknem kéttucat különböző antibiotikumot adtak nekik, hogy ne legyenek betegek. A CCTV-nek nyilatkozó gazdálkodók azt is hozzátették: az antibiotikumokat időről időre cserélni kényszerültek, a csirkék ugyanis rezisztenssé váltak velük szemben. A levágott állatok húsát a KFC és a McDonald's beszállítóinak, a csingtaoi Liuhe csoportnak, a Yintai és Wintop vállalatoknak adták el, amelyek ellenőrzés nélkül vették át az árut - állítja a központi televízió.

Mikroblogján a KFC a riport után úgy fogalmazott: a cég aktívan együtt fog működni a hatóságokkal a vádakat tisztázó vizsgálatok során, és ha beszállítói valóban vétettek az előírások ellen, komoly következmények lesznek.

A McDonald's szintén mikroblogjában válaszolt, mondván: éttermeiben felhasználás előtt a csirkehús - más nyersanyaghoz hasonlóan - független fél által elvégzett laboratóriumi teszteken megy át. "A termékeink megfelelnek a szigorú élelmiszerbiztonsági és hatósági előírásoknak, így arra kérünk mindenkit, ne aggódjon a minőségük miatt" - fogalmaz a cég.

A beszállítók mintáit most a mezőgazdasági minisztérium és a sanghaji minőségellenőrzési hivatal vizsgálja.

A két gyorsétterem rendkívül népszerű Kínában: a KFC-nek már több mint háromezer, a McDonald'snak pedig már több mint 1600 étteremből álló hálózata van, és a korábban bejelentett tervek szerint mindkét vállalat további agresszív terjeszkedést tervez a kelet-ázsiai országban.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!