A Suzuki Vitara júniusban a harmadik legkelendőbb újautó volt a magyar piacon az örök első Skoda Octavia és az Opel Astra után. A hazai ipar „üdvöskéjéből” 226 darab kelt el. Ez a volumen egyébként már elég volt ahhoz, hogy a kocsi az első féléves listára is felkerüljön, méghozzá a 9. helyre. Ehhez 795 autót kellett eladniuk. Azt azonban nem szabad elfejelteni, hogy a Vitarának 4 hónapja volt mindenre, hiszen a gyártósorok március elején indultak csak be.
Visszatérve a júniusi adatokra, a JATO Dynamics összesítése szerint 7371 darab új személygépkocsi, valamint 1457 darab 3,5 tonna összsúlyt nem meghaladó kishaszongépjármű került forgalomba. A személygépjárművek esetén ez a forgalomba helyezési mennyiség a tavaly júniusi számoknál 17 százalékkal magasabb. A kishaszongépjárművek esetén az előző év júniusi eredményeihez képest 13 százalékos növekedés történt.
Ha az első féléves adatokat nézzük, a hazai autópiac összességében 11,7 százalékkal nőtt, amely erős lassulást jelent a 2014-es 20 százalékhoz viszonyítva. Persze a 11,7 is szép bővülés, de ahhoz, hogy érdemben fel tudjunk zárkózni akár csak a régióhoz is, az egy lakosra jutó új autók számában, ennél többre lesz szükségünk.
A márkák szintjén Opel, Skoda, Ford, VW, Suzuki, Dacia, Toyota, Nissan, Kia, Renault az első 10 sorrendje. A típusok között pedig az Octavia mögött az Astra (amelynek utóda majd csak az év vége felé érkezik), a Focus, a Swift és a Golf következik. A Top 10-be felfért még a Corsa, a Duster, a Fiat 500-as, a már említett Vitara és az SX4 S-Cross. Vagyis a Suzuki mindhárom fontos modellje rajta van a hazai toplistán, de persze „ezek a suzukisok már nem azok a suzukisok”.
mfor.hu