2p

Egymillió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az AXA Bank Europe SA Magyarországi Fióktelepére a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF), egyben azonnali hatállyal kötelezte a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmára vonatkozó jogszabályi rendelkezések betartására.

A felügyelet honlapján közzétett határozat indoklása szerint egy ügyfél egyebek között azt kifogásolta, hogy a pénzügyi szervezet téves és hiányos tájékoztatása miatt nem szüntették meg határidőre a bankszámláját, továbbá, hogy késedelmesen tájékoztatták arról, hogy ennek akadálya a számlához rögzített két azonnali beszedésre vonatkozó felhatalmazás.

A PSZÁF a vizsgálat során megállapította: az AXA a számlamegszüntetésre vonatkozó tájékoztatáskor nem a tőle elvárható gondossággal járt el, mivel a tájékoztatáskor nem ellenőrizte a számla megszüntetését esetlegesen akadályozó összes lehetőséget.

A tájékoztatás a felügyelet szerint alkalmas volt az ügyfél döntésének befolyásolására, hiszen megfelelő tájékoztatás esetén az ügyfél még azt megelőzően intézkedhetett volna a felhatalmazó levelek visszavonásáról, mielőtt a számla megszüntetésére vonatkozó kérelmét eljuttatta a bankhoz. A bírság összegének megállapításakor a PSZÁF figyelembe vette, hogy a pénzügyi szervezet a nem megfelelő tájékoztatást utóbb korrigálta.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!