2014. június 2. 18:58

Ahogy telnek a hónapok, az Opel egyre nagyobb szeletet hasít ki a hazai új személyautó-eladások tortájából. A modellek versenyében ugyanakkor az Octavia még mindig verhetetlen.

Az Opel év első 5 hónapjában forgalomba helyezett 3515 autója 13 százalékos részesedést jelent a magyarországi új személyautó-eladások területén. Ez az arány január-áprilisban még 12,4, egy hónappal korábban pedig 12,1 százalék volt. Az első 5 hónap adatai szerint csak a Skoda és a Ford tudott még két számjegyű piaci részesedést szerezni. A VW 9,2, a Suzuki 7,4, a Dacia pedig 5 százalékos arányban volt jelen a forgalomba helyezéseknél – derül ki a Jato Dynamics adatiból.

Ha csak a májust nézzük, akkor a személygépkocsi eladások 5771 darabot tettek ki, míg a 3,5 tonna összsúlyt nem meghaladó kishaszon-gépjárművekből 1369 került forgalomba. A személyautók esetében ez az egy évvel ezelőtti adathoz képest közel 1000, áprilishoz képest több mint 200 darabos emelkedést jelent. Az 5. hónap győztese szintén az Opel 890 darabbal és 15,4 százalékos piaci részesedéssel. A második a Skoda (669 darab), a harmadik pedig a Ford (588), amelyet a VW (483) és a Suzuki (361) követ a toplistán.

A modellek szintjén a helyzet változatlan: az Octavia magasan veri a mezőnyt, összesen 1842 darab középkategóriás Skoda került ki idén a magyar utakra. A második a Ford Focus (957) és az Opel Astra (904). Népszerű még a Suzuki alsó-közép kategóriása az SX4 (856) és a VW Golf (792) is. A hajdani slágermodell, a Swift most „csak” a 6. helyezést tudta megszerezni 763 darabos forgalomba helyezéssel, őt követi a Dacia terepjárója, a Duster (704), az Opel Corsa (656), a Skoda Rapid (577) és a Ford Mondeo (522).

A 3,5 tonna összsúlyt meg nem haladó kishaszon-járművek eladása terén a május is a FIAT Ducatonak kedvezett 147 darabos forgalomba helyezéssel, mögötte a VW Transporter 104 darabbal, majd harmadik helyen a Renault Master végzett 80 darabbal.

A magyar gépjármű piac céges és magán eladások tekintetében továbbra sem mutat számottevő változást. Az újautó forgalomba helyezések többsége, 78 százaléka céges, míg a magán eladások a piac 22 százalékát teszik csak ki. Az magánvásárlások csak a Suzuki 44 és a Dacia 48 százalékos arányával tűnik ki a tömegből.

Szász Péter
mfor.hu