A banki ügyintézési szokásokat feltérképező, Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Ausztriában, Romániában, és Horvátországban a 15 évesnél idősebb banki ügyfelek körében készített kutatás azt vizsgálta, hogy mely csatornákat használják az emberek a leginkább.
A kutatás szerint Magyarországon az ügyfelek közel 40 százaléka intézi pénzügyeit online. A többség tehát egyelőre még főként bankfióki pénztárakban, ATM-eken és bankfióki tanácsadóknál intézi a mindennapi pénzügyeit, de a trend egyértelmű: az elektronikus csatornák szerepe dinamikusan nő.
A megkérdezettek 43 százaléka csak a fiókokban bízik, 28 százalék a digitális csatornákat is igénybe veszi, és 11 százalék kizárólag az elektronikus csatornákat használja: azaz mobillal, netbankon keresztül vagy okostelefonos alkalmazások segítségével intézi pénzügyeit.
Ez utóbbiak aránya a vizsgált országok között Magyarországon a második legmagasabb, Csehország és Szlovákia 16-16 százaléka után. A közlemény szerint 2 százalékponttal több nő használja kizárólag ezeket a szolgáltatásokat Magyarországon, mint férfi.
A közlemény idézi Szabó Istvánt, az Erste Bank kártya és elektronikus csatornák igazgatóját, aki elmondta: az elektronikus csatornák minden országban a 30 év alattiak körében számítanak a legnépszerűbbnek. Magyarországon a 30 év alatti korosztály több mint fele használja ezeket a csatornákat, míg ez az arány a 30-59 évesek között 41, a 60 évesnél idősebbek körében pedig már csak 11 százalék - ismertette.
Az okostelefonokra letölthető alkalmazásokban Románia végzett az élen. A román banki ügyfelek 16 százaléka él az okostelefonos banki alkalmazások nyújtotta előnyökkel, a többi érintett országban csak 3-13 százalékos ez az arány.
Szabó István kiemelte: annak ellenére, hogy Magyarországra még mindig a túlzott készpénzhasználat jellemző, a nemzetközi trendeknek megfelelően itthon is egyre többen szavaznak bizalmat az olyan elektronikus banki szolgáltatásoknak, mint például az okostelefonokra letölthető applikációk.
MTI