Piaci várakozások szerint 5-10 százalékkal nőhet az idén a kávék és a teák forgalma, ami már tavaly augusztus és idén július között is elérte a 70 milliárd forintot - írta a Világgazdaság hétfőn.
(MTI)
A Nielsen piackutató adatai szerint egyre népszerűbbek a szemes és a kapszulás kávék, a teák közül pedig a gyümölcsteákat veszik legszívesebben a magyar fogyasztók.
A lapnak a legnagyobb kereskedelmi láncok képviselői is a kávé- és a teaeladások élénküléséről számoltak be, az Auchannál például e két termékkör forgalma az év első nyolc hónapjában 5-10 százalékkal nőtt, és hasonló tendenciát várnak az év hátralévő részében is. A CBA-nál is nőtt a kávék forgalma, ami a cég kommunikációs igazgatója szerint elsősorban a kapszulás termékek 10 százalékos erősödésével magyarázható. Hasonló tapasztalatokról számolt be a lapnak a Spar kommunikációs vezetője is, megjegyezve, hogy azért még mindig 40 százalék az őrölt kávé piaci részesedése, 38 az instanté, emellett 14 százalék a kapszulásé és 8 százalék a szemeskávéé. A Spar szerint az év egészében a kávé 4-5, a tea 5-6 százalékos forgalomnövekedést érhet el tavalyhoz mérten.
MTI