Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	

A válságból való kiút jelei mutatkoznak csütörtökön az állami vállalatok kedvezményes nyugdíjrendszerének megszüntetése ellen hirdetett határozatlan idejű tömegközlekedési sztrájk kilencedik napján Franciaországban: a fennakadások mellett fokozatosan javulnak a közlekedési viszonyok.

Az országban délelőtt ismételten közel ötszáz kilométeres dugó alakult ki, de a vasúti közlekedés kétharmada megindult, és a metróknak is átlagosan a fele, a buszoknak pedig hatvan százaléka közlekedik csütörtökön. Az elővárosi HÉV-járatoknak azonban csak töredéke indult el, és van olyan vonal, ahol továbbra is teljesen szünetel a forgalom.

A vasúttársaságnál (SNCF) és a Párizsi Tömegközlekedési Vállalatnál (RATP) is szerdán megkezdődtek az ágazati vezetők, a szakszervezetek és a kormány képviselői között a nyugdíjreform kompenzációjáról a várhatóan egy hónapig tartó háromoldalú tárgyalások. Az első nap végén mind a három fél szerint jelentős előrelépések történtek.

Az ágazati vezetők kiegészítő nyugdíjat és idősebb dolgozóiknak jelentős fizetésemelést ajánlanak a nyugdíjkorhatár emeléséért cserébe. Az intézkedések átlagosan évente 80-100 millió euróba kerülhetnek a nagy állami vállalatoknak.

Az SNCF legerősebb szakszervezete, a CGT ugyanakkor továbbra sem nem szólított fel a munkafelvételre. Az aktivisták keménymagjától tartó szakszervezeti vezetők úgy határoztak: a vasutasok helyi szinten, több száz közgyűlésen maguk dönthetnek arról, hogy mikor fejezik be sztrájkjukat. Az SNCF vezetősége szerint már legalább ötven gyűlésen a vasutasok a sztrájk felfüggesztésére szavaztak, s ezzel magyarázható a fokozatosan javuló vasúti közlekedés.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, Darvas Zsolt, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá, cikkenként nagyjából 10 forintért, havonta és laponként 745 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon végéig, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: az Erste Bank személyi kölcsöne 32 418 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. A Cetelemnél 32 738 forint, a K&H-nál pedig 33 912 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.