A Danone által csütörtökön nyilvánosságra hozott adatok szerint a vállalat harmadik negyedévi eladásai 4,35 milliárd euróra nőttek a tavalyi 3,78 milliárd euróhoz képest. A vállalat közleményében 2,1 százalékos európai, 15 százalékos ázsiai, a világ többi részére vonatkozóan pedig 14 százalékos eladásnövekedésről számolt be. A vártnál kedvezőbb eredmények hatására a Danone 6 százalékra emelte éves bevételnövekedésre vonatkozó előrejelzését (bázisidőszaki valutaárfolyamokkal számolva).
A tejipari eladások összesen 5,5 százalékkal emelkedtek annak ellenére, hogy a legtöbb piacon nem nőttek az árak. Az ágazat termékeinek eladási volumene 5,6 százalékkal bővült.
A Danone által forgalmazott palackozott vizek - így az Evian és a Badoit termékek - eladásai 8,7 százalékkal, 786 millió euróra nőttek. A vállalat szerint az Európában és Japánban tapasztalt kedvező időjárás is hozzájárult a növekedéshez.
A Danone csütörtökön jelentette be, hogy 500 millió euró értékben vásárol fel saját részvényeket, amint megkapja a China Huiyan Juice Group, illetve a Wimm Bill Dann Foods értékesítésének ellenösszegét. A tranzakciók az év végéig zárulhatnak le.
A Danone részvényeinek árfolyama a párizsi kereskedés délelőtti óráiban 4,06 százalékkal, 45,14 euróra emelkedett.
A nagy élelmiszeripari óriások közül a Danone hozta nyilvánosságra először harmadik negyedévi eredményeit. A konkurensek közül a Nestlé pénteken, míg az Unilever november 4-én közli legutóbbi negyedévre vonatkozó adatait.
MTI