Martin Winterkorn elmondta: 2010-ben összesen 7,14 millió autót és teherautót adtak el világszerte, ami új rekord és 14 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A bővülés elsősorban a kínai és a brazíliai piac fejlődésének köszönhető. A társasághoz tartozó tíz márka közül három - az Audi, a Skoda és a névadó Volkswagen is - értékesítési rekordot döntött tavaly, Audiból például közel 1,1 millió darab kelt el.
Winterkorn nem adott számszerűsített előrejelzést 2011-re, hangsúlyozta viszont, hogy "kulcsfontosságú év lesz az idei". A távlati cél a világelsőség, ezt 2018-ra kívánja elérni a társaság. Tavaly csökkent a különbség a jelenlegi piacvezető Toyota, és a nyomába szegődött VW között; a japán céget visszavetették a sorozatos meghibásodások, amelyek miatt több mint 10 millió autót kellett visszahívni, míg a VW terjeszkedett. Ugyanakkor a Toyota stabilan őrzi az első helyet; a cég előzetes becslései szerint tavaly 8,37 millió kocsit értékesítettek, idén pedig 8,61 millió darabot akarnak eladni.
A VW az idén erősít egyebek között az amerikai piacon: a Detroiti Autószalon mutatják be a külön a helyi igényekre fejlesztett Volkswagen Passat modellt, amelyből a tervek szerint 1 millió darabot értékesítenek a következő hét évben.
Az idén huszonharmadik alkalommal megrendezett szalon az ágazat egyik legnagyobb presztízsű eseménye. A hétfőn megnyílt kéthetes kiállítás legnagyobb újdonsága megfigyelők szerint az optimizmus visszatérése; az ágazat tavaly kilábalt a válságból, a legtöbb gyártó kiugró eredménnyel zárta az évet és a növekedés folytatódására számít, holott korábban évekig a borúlátás volt a meghatározó. Iparági elemzők is optimisták, előrejelzéseik szerint például az amerikai piac - amely négy évig tartó folyamatos zsugorodás után tavaly ismét növekedésnek indult - százalékosan kétszámjegyű növekedést mutat majd idén és 2012-ben is.
MTI