A legnagyobb japán autógyár kínai vegyesvállalata, a FAW Toyota most első ízben nem került be a 10 legtöbb eladást felmutatók közé, miközben a cég maga arról számolt be, hogy februárban 45 ezer 400-as darabszámmal, 30 százalékkal növelte eladásait a tavalyi év azonos időszakához képest.
Az első zuhanást januárban volt kénytelen megélni a cég, amikor 72 ezer darabot adtak el. Ez a múlt év decemberéhez viszonyítva 16,3 százalékos csökkenést jelentett.
A kínai vásárlók bizalmát megrendítették a visszahívások - erre utal a Sina.com weblapon végzett közvélemény-kutatás is, amely szerint az online válaszadók 73,6 százaléka nem venne Toyotát, vagy Hondát és csak 16,4 százalékuk részesítene továbbra is előnyben japán gépkocsit. A felmérésben március 1-8 között 258 ezren vettek részt, de a válaszadók életkorára vonatkozóan nem közöltek információt.
A Toyota összesen 75.552 RAV4 típusú szabadidő-autót kényszerült visszahívni. Akio Toyoda a Toyota Motor Corp. elnöke március első napjaiban Pekingben járt és nyilvánosan is bocsánatot kért, amiért visszahívásaival "kellemetlenséget és aggodalmat okozott a fogyasztóknak". Akkori tájékoztatóján azt mondta: Kínában 13 százalékkal kívánják növelni eladásaikat.
MTI