Azt már a Jato adataiból hó elején is tudtuk, hogy elsősorban az állami megrendeléseknek köszönhetően kiváló hónapot zárt az új autók piaca októberben Magyarországon. Hogy az előző évihez képest egyharmados növekedés mire elég Európában, azt azonban csak kedden reggel ismerhettük meg. Az ACEA adatsorából pedig kitűnik, hogy a magyar piacnál nem volt dinamikusabban növekvő sehol Európában.
A magyar 34 százalékos bővüléshez közeli értéket tulajdonképpen senki, engedékenyebb megközelítéssel pedig 3 állam tudott felmutatni: Ciprus (+28%), Írország (+27,4%) és Litvánia (+25,9%). A lista másik végén nem meglepő módon Görögország áll (-17,6%), de túl boldogak az észt (-9,4%), a szlovák (-8,1%) és az osztrák (-6,7%) autókereskedők sem lehetnek.
A teljes EU-ban egyébként 1,1 millió autót értékesítettek októberben, ami 2,9 százalékos növekedés. Az ACEA szerint így immár 26. hónapja nő az európai piac megszakítás nélkül. Igaz, a bővülés üteme egyre kisebb mértékű.
A nagyobb gyártók közül egyébként a Daimler 21 és a BMW 13 százalékos növekedését érdemes kiemelni, a kisebbek közül pedig a Mazda (+34%), a Jaguár (+32,5%) és a magyar ipar szempontjából örömteli módon a Suzuki (+14%) teljesítménye impozáns.
A dízelbotrányba keveredett Volkswagen-csoport értékesítése Európában mindössze 0,5 százalékkal esett vissza. Ezen belül a névadó márka autóiból 0,2, a Skodából 2,6, míg a Seatból 11,4 százalékkal vettek kevesebbet az európaiak. Ugyanakkor a Porsche értékesítése 13,9, míg a magyar szempontból szintén nem mellékes Audié 4,1 százalékkal nőtt.
Ezt se felejtsük el a dízelbotrány árnyékában!
mfor.hu