Közel 120 ezer autót adott el a Porsche az idei év első 8 hónapjában, amely 13 ezerrel több, mint 2013 hasonló időszakában. Ezzel a cég 12,2 százalékos globális eladási volumennövekedést produkált. A vállalat immár nem Európában, de még csak nem is Amerikában adja el a legtöbb kocsit, hanem az ezeken kívüli piacokon. Míg Európa 32,2, Amerika 31,2 százalékot vitt el az idei eladásokból, a többi piac összesen 36,6-ot.
Minden kontinensen van egy húzóország, Európában természetesen Németország, ahol kontinensen eladott Porschék 41,6 százaléka talál gazdára, Amerikában az USA 85 százalékkal, Ázsiában pedig Kína 64,5-ös aránnyal.
A növekedés Európában volt a legnagyobb 16,3 százalékkal, míg ezen belül Németországban 11,9 százalékkal vettek többet a prémiumkocsiból. Kínában 14,7 százalékos volt az emelkedés, az USA-ban pedig 12,5. Lényegében a legfontosabb piacokon mindenhol 10 százalék felett teljesített a gyártó.
A típusok között kiemelkedik az 5 ajtós Panamera, amelyből 23 százalékkal kellett több a vásárlóknak és a cég kis sportkupéja, a Cayman is egész jól teljesített 16 százalékkal.
A nyár utolsó hónapja egyébként az év eddigi időszakát messze túlszárnyalva 30 százalékos volumenbővülést hozott.
5,6 százalék csoportszinten
A VW-csoport eközben 5,6 százalékkal több, 6,52 millió személyautót adott el az első 8 hónapban. A Porsche növekedési dinamikáját egyedül a Skoda tudta túlszárnyalni, 13,4 százalékkal. Az Audi 10,5, a Seat 10,1, a VW pedig 3,4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi értékesítési volument.
Szász Péter
mfor.hu