2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Valamennyi piacán növekedést produkált a Porsche az év első 8 hónapjában. Az eladásokat az 5 ajtós Panamera és a Cayman húzta, de a vezetőség az év hátralevő részében sokat vár a modellfrissített Cayenne-től is.

Közel 120 ezer autót adott el a Porsche az idei év első 8 hónapjában, amely 13 ezerrel több, mint 2013 hasonló időszakában. Ezzel a cég 12,2 százalékos globális eladási volumennövekedést produkált. A vállalat immár nem Európában, de még csak nem is Amerikában adja el a legtöbb kocsit, hanem az ezeken kívüli piacokon. Míg Európa 32,2, Amerika 31,2 százalékot vitt el az idei eladásokból, a többi piac összesen 36,6-ot.

Minden kontinensen van egy húzóország, Európában természetesen Németország, ahol kontinensen eladott Porschék 41,6 százaléka talál gazdára, Amerikában az USA 85 százalékkal, Ázsiában pedig Kína 64,5-ös aránnyal.

A növekedés Európában volt a legnagyobb 16,3 százalékkal, míg ezen belül Németországban 11,9 százalékkal vettek többet a prémiumkocsiból. Kínában 14,7 százalékos volt az emelkedés, az USA-ban pedig 12,5. Lényegében a legfontosabb piacokon mindenhol 10 százalék felett teljesített a gyártó.

Kattintásra galéria nyílik!

A típusok között kiemelkedik az 5 ajtós Panamera, amelyből 23 százalékkal kellett több a vásárlóknak és a cég kis sportkupéja, a Cayman is egész jól teljesített 16 százalékkal.

A nyár utolsó hónapja egyébként az év eddigi időszakát messze túlszárnyalva 30 százalékos volumenbővülést hozott.

5,6 százalék csoportszinten

A VW-csoport eközben 5,6 százalékkal több, 6,52 millió személyautót adott el az első 8 hónapban. A Porsche növekedési dinamikáját egyedül a Skoda tudta túlszárnyalni, 13,4 százalékkal. Az Audi 10,5, a Seat 10,1, a VW pedig 3,4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi értékesítési volument.

Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!