A Fiat teljes tulajdonában lévő Chrysler először szállít motorblokkokat az anyavállalat prémium kategóriás modelljeihez. A Ferrari által tervezett V-6-os motorokat egyébként a Weber Automotive GmbH. állítja elő Európában a Maserati számára. A Maserati modellek nagy sikere miatt azonban a kereslet meghaladja Weber termelési kapacitását, így a Fiat máshol is kiegészítő kapacitás után nézett.
A Chrysler detroiti Trenton Engine üzemében készülő alumínium motorblokkokat a Ferrari S.p.A. maranelloi üzemébe szállítják át, hogy ott öltsenek végső formát, mielőtt bekerülnének a Maserati luxusmodelljeibe.
A Chrysler jelenleg a Maserati számára napi 50 motorblokkot állít elő, amit hamarosan 80-ra növelnek.
Brian Harlow, a Fiat Chrysler Automobiles NV (FCA) globális hajtáslánc gyártási igazgatója szerint "nagyon kényes ügyről" van szó. "Ez itt a Chrysler, ők pedig ott a Ferrari és a Maserati. Semmilyen módon nem akartuk hátrányosan befolyásolni egyikük imázsát sem. Mindent a lehető legjobban akartunk elvégezni és így is lett. Egyetlen mérce van, a Ferrari mércéje. Nincsenek kompromisszumok" - mondta. "Több mérést végzünk el ezeken a blokkokon, mint bármi máson, amit gyártunk" - tette hozzá.
Elmondta, hogy nagyon jó együttműködés alakult ki az üzemben a Ferrari mérnökeivel és az elsajátított know-how egy részét már alkalmazzák is a Chrysler más motorjainak a gyártásánál.
MTI