Gyakorlatilag a magyar bankrendszer jelentős részét érintette az ügyfélpanaszok alapján kezdeményezett fogyasztóvédelmi vizsgálatok. A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének most tette közzé a fogyasztóvédelmi intézkedéseket és bírság kiszabását tartalmazó határozatait.
A Felügyelet megállapításai szerint a panaszok a következő okok miatt következtek be:
A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló jogszabály megsértése miatt
A panaszok kezelésére vonatkozó jogszabály megsértése miatt
Az ügyfelek időszakos tájékoztatására vonatkozó jogszabályi rendelkezések megsértése miatt
Az írásbeli kimutatás küldésére vonatkozó jogszabály megsértése miatt
A kimutatás küldési kötelezettségre vonatkozó jogszabályi rendelkezések megsértése miatt
A pénzügyi fogyasztói jogvitára vonatkozó rendelkezés megsértése miatt.
Örvendetes ugyanakkor, hogy több fogyasztóvédelmi témavizsgálat során nem tártak fel jogszabálysértést.
mfor.hu