A legkedveltebb európai személyautó típus nem meglepő módon a VW Golf. A cégnek úgy tűnik bejött a stratégiája, hogy a modell 7. generációját nem két nagy riválisával (Astra, Focus) közel egyidőben, hanem azokat megelőzve mutatta be. A Golfból 227,2 ezer darabot adtak el Európában az első 5 hónapban, amely 15,7 százalékkal több, mint a tavalyi év hasonló időszakában. A második helyen a Ford Fiesta áll 140,1 ezres eladással, amelyet szintén impozáns, 10,3 százalékos növekedéssel ért el – derül ki a JATO Dynamics adataiból.
A francia vonal egyik képviselője a Reanult Clio, amely 128,1 ezres értékesítéssel a bronzérmes. Tavalyhoz képest ugyanakkor csak minimális mértékben, 3,5 százalékkal tudott nőni. A Cliót a VW Polo és a Corsa követi, majd ismét egy francia, a Peugeot 208.
A hatodik helytől lefelé már csak az alsó-közép kategória képviselői állnak, sorrendben a Ford Focus, a Skoda Octavia, az Audi A3 és az Opel Astra. A Focus és az Astra esetében egyaránt látszik, hogy a vevők már az új modellekre várnak, ugyanis előbbi 0,4, utóbbi 7,5 százalékkal esett vissza 2013 első 5 hónapjához képest.
Érdekes lesz, hogy a VW tartani tudja-e pozícióját, mikor a 7. generációs Golf megszürkül a német vetélytársak mellett. Persze az is elképzelhető, hogy a cég ismét egy masszív modellfrissítéssel próbálja fenntartani az érdeklődést legkelendőbb terméke iránt, mint az tette, amikor az 5-ös Golfot a hasonló kinézetű 6. generációra cserélte.
Bár az év első 5 hónapjának top 10 személyautói közé nem fértek fel, érdemes megemlíteni azokat a típusokat, amelyek májusban igen jó számokat hoztak, és ha továbbra is így hasítanak, akkor a hosszabb távú statisztikákban akár meglepetést is okozhatnak. Két friss modell, a Peugeot 308 77,3, a Seat Leon pedig 76,4 százalékos növekedést ért el májusban egy évvel korábbhoz képest, a Citroen C3 pedig 62,2-vel növelte eladásait. Érdemes odafigyelni még az olyan kis crossoverekre is, mint a Renault Capture, a Peugeot 2008 és az Opel Mokka.
Szász Péter
mfor.hu