A válság kitörése óta, vagyis 2008 óta eltelt 6 év és 9 hónap alatt mindössze egyetlen egy olyan hónap volt, amikor a KSH adatai szerint kevesebbet költöttünk éves összehasonlításban illatszerüzletekben. A szinte töretlen növekedést mutató adatsorba egyedül 2011 decembere "rondít bele".
Vagyis a KSH által illatszerüzletek kategóriájába sorolt kiskereskedelmi egységek forgalma mind a 2009-es, mind a 2012-es recessziós évben hónapról hónapra növekedést mutattak. Így nem is csoda, hogy a 2009-es 122,6 milliárdnyi forgalom 2014-re 193 milliárdra nőtt. A teljes kiskereskedelemben pedig az 1,99 százalékos súlyuk a most szeptemberrel záródott 12 hónapban 2,74 százalékra nőtt.
Ugyanakkor a KSH adatai szerint van még egy bolttípus, amely még ennél is dinamikusabb növekedést tudott felmutatni az elmúlt közel 7 évben. Ugyan a csomagküldő és internetes boltok 2009-ben 3-szor is „megbotlottak”, vagyis éves összevetésben alacsonyabb forgalmat generáltak, 2010-től azonban egy-két hónap kivételével kétszámjegyű, gyakran akár 50 százalékos növekedést is el tudtak érni.
Ennek köszönhetően a 2009-es 39,6 milliárdos éves forgalmuk idén szeptemberrel bezárólag éves 203 milliárd forintra nőtt. A kiskereskedelemben betöltött arányuk pedig 0,72 százalékról 2,99 százalékig "futott fel".
mfor.hu