2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Hónapról hónapra több illatszert vásárolunk.

A válság kitörése óta, vagyis 2008 óta eltelt 6 év és 9 hónap alatt mindössze egyetlen egy olyan hónap volt, amikor a KSH adatai szerint kevesebbet költöttünk éves összehasonlításban illatszerüzletekben. A szinte töretlen növekedést mutató adatsorba egyedül 2011 decembere "rondít bele".

Vagyis a KSH által illatszerüzletek kategóriájába sorolt kiskereskedelmi egységek forgalma mind a 2009-es, mind a 2012-es recessziós évben hónapról hónapra növekedést mutattak. Így nem is csoda, hogy a 2009-es 122,6 milliárdnyi forgalom 2014-re 193 milliárdra nőtt. A teljes kiskereskedelemben pedig az 1,99 százalékos súlyuk a most szeptemberrel záródott 12 hónapban 2,74 százalékra nőtt.

Ugyanakkor a KSH adatai szerint van még egy bolttípus, amely még ennél is dinamikusabb növekedést tudott felmutatni az elmúlt közel 7 évben. Ugyan a csomagküldő és internetes boltok 2009-ben 3-szor is „megbotlottak”, vagyis éves összevetésben alacsonyabb forgalmat generáltak, 2010-től azonban egy-két hónap kivételével kétszámjegyű, gyakran akár 50 százalékos növekedést is el tudtak érni.

Ennek köszönhetően a 2009-es 39,6 milliárdos éves forgalmuk idén szeptemberrel bezárólag éves 203 milliárd forintra nőtt. A kiskereskedelemben betöltött arányuk pedig 0,72 százalékról 2,99 százalékig "futott fel".

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!