2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az idei 8 hónapból 6 során a tavalyihoz képest többet költöttünk ruházati termékekre. A nyár utolsó hónapjában egyenesen szárnyalt a textil-, ruházati és lábbeli termékek értékesítése.

Éves összevetésben 10,8 százalékkal többet költöttünk augusztusban ruházati termékekre, mint egy évvel korábban. Ráadásul úgy, hogy a megelőző hónapok adatai is rendre éves növekedést mutatnak. Az idei évből rendelkezésre álló 8 hónap számaiból csak a januári és a márciusi mutat visszaesést. A KSH által közölt adatbontás szerint a ruházati termékeket forgalmazó boltoknál csak az illatszer-kereskedők lehetnek boldogabbak, ez a termékkör ugyanis minden hónapban pozitív változást mutat éves összevetésben.

A háztartások tehát a rendelkezésre álló, növekvő reáljövedelmükből egyre bátrabban vásárolnak. Elsősorban a korábban elhalasztott vásárlásokat pótolhatják, de ha a gazdasági folyamatok továbbra sem térnek majd el mostani irányuktól, akkor várhatóan a tartósabb fogyasztási cikkek irányába is elmozdulhatnak. Ez rá is férne például a bútor, illetve a műszakicikk kereskedőkre, hiszen ez a KSH-termékcsoport 2012 januárja óta egyetlen egy pluszos hónapot sem tudott felmutatni.

A statisztikai hivatal által közölt részletes kiskereskedelmi statisztika szerint egyébként a korábban közöltnél minimálisan kisebb volt az augusztusi bővülés mértéke; 1,5 helyett csak 1,4 százalék. A negatív korrekcióért a nem élelmiszer termékkör a felelős, hiszen növekedésének üteme 1,2 százalék volt a korábban kalkulált 1,3 helyett.

Kedvezőtlen fejlemény, hogy az előző hónaphoz, vagyis júliushoz képest 0,3 százalékos visszaesést regisztrált a KSH, ami teljes mértékben az üzemanyagok 1,3 százalékos csökkenésének köszönhető. Az élelmiszer, illetve a nem élelmiszer termékkör kiskereskedelmi értékesítése ugyanis stagnált júliushoz képest.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!