Az átfogó vizsgálat során több kisebb problémát talált a felügyelet és az MNB bírságpolitikája alapján szabta ki a bírságot - mondta Binder István, a jegybank felügyeleti szóvivője az MTI-nek.
A határozat az általános problémákat és a konkrét biztosítási termékek hiányosságait is felsorolja.
Az előbbi körbe tartozik a hiányos tájékoztatás. Például az, hogy a szerződő fél az életbiztosítási szerződés létrejöttéről és az őt megillető felmondási jogról – bizonyítható és azonosítható módon – a szerződéskötéssel egyidejűleg tájékoztatást kapjon.
Általános probléma volt a biztosításközvetítőkkel kötött szerződések tartalma. Ezeket a szerződéseket úgy kell kialakítania a biztosítónak, hogy azok ne tartalmazzanak a törvényben meghatározottnál magasabb jutalékot. Szintén kötelessége a biztosítónak, hogy valamennyi, a biztosításközvetítőt megillető juttatást jutalékként kezeljen és vegyen számításba.
A biztosítási termékekkel kapcsolatos problémák között szerepelt például az, hogy a Privát nyugdíjprogram és a Metropolitan elnevezésű termék biztosítási szerződési feltételeiben teljes körűen határozza meg a társaság azt, hogy a szolgáltatásának teljesítését milyen okiratok benyújtásától teszi függővé.
MTI