A londoni gazdasági napilap bennfentes forrásai szerint az indiai Tata ipari csoport tulajdonában lévő cég Magyarország mellett Lengyelországot, Csehországot és Szlovákiát is vizsgálja lehetséges helyszínként.
Az egyik név nélkül idézett forrás szerint a brit cég azt nézi, hogy a négy ország közül melyik teszi a legjobb ajánlatot.
Hogy miért van Magyarországnak nagy esélye elnyerni a Tata beruházását, arrül itt olvasható bővebben: Így kell gyárat avatni a „keményen dolgozó kisemberek hátán”
A Financial Times szerint a Jaguar Land Rover termelése gyors ütemben bővül az utóbbi években, elsőssorban a népszerű Range Rover modell kereslete miatt. A cég tavaly 460 ezer autót gyártott, és az idei cél az 500 ezres szám elérése. A Jaguar Land Rover azonban mindenekelőtt a három nagy német luxusmárkával, az Audival, a BMW-vel és a Mercedesszel kívánja felvenni a versenyt, márpedig e német cégek mindegyik évente csaknem 2 millió járművet ad el.
Ahhoz, hogy a Jaguar Land Rover ezt a versenyt állni tudja, még több kapacitásra van szüksége, a közép- és kelet-európai térség pedig gyors ütemben válik globális autógyártó központtá - áll a Financial Times írásában.
A lap hangsúlyozza, hogy Magyarország, Szlovákia, Csehország és Lengyelország egyaránt az Európai Unió tíz legnagyobb személyautó-gyártója között van.
A Financial Times szerint az új kelet-európai üzem éves kapacitása legalább 250 ezer jármű lenne, jóllehet az egyelőre nem ismert, hogy a cég melyik modelljét gyártanák ott.
MTI